Sunday, March 6, 2011

Kak Limah Dah Sampai.

Sedang nak tulis post ni, aku bukak tb, lagu John Legend, (dalam hati aku, what the hell-o John Legend beromen depan aku ni, tak senonoh ) aku ni-kan bermentaliti kanak kanak, mana suka tengok lucah lucah ni.

Walaupun dah basi, blueeekk!
( yela, selalu benda basi ni buat kita rasa nak muntah)
aku nak cakap gak pasal cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah.

mula mula dengar nama tajuk filem ni
aku yang sememangnya tak berapa minat sangat filem melayu yang berbunyi pelik tajuknya
macam err,
tapi, tapi
bila aku dapat tahu ni sambungan filem zombie kg pisang
dan pengarahnya
hasan mutalib, eh, eh, salah
mamat khalid
aku pun terbuka hati nak tengok cerita ni.

siapa yang belum tengok tu,
ni bukan cerita hantu pun,
tapi masa mula mula aku tengok
ada part awie tegur kat limah di tepi tingkap mendongak ke langit tu,
pergh
cara dia tonjolkan kak limah tu bapak seram
ye-lah, tak seram pun sebenarnya
aku je yang penakut, lagi lagi aku tengok midnight movie dengan aunty-aunty aku

tapi yang sampai sekarang yang boleh dikatakan HEBAT pasal filem ni ialah
USOP!!!!
influence dia dalam filem ni boleh dikatakan contagious
hampir semua orang nak bako je

ayat famous dia ;

" Kita bako je.."
" Nampak sangatnya menipu.."
" tu-lah, dulu tak pentingkan english edution, sekarang dah bengap macam ni semua nak awok tolong..."

hinggakan adik aku dan mak aku
terpengaruh dengan si usop ni,
gaya tangan dan gaya cakap
adik aku jangan cakap ahh, bukan main pro
aku pun kadang kadang terlibat ( biasa-lah kanak kanak mudah terpengaruh)

satu lagi ayat famous oleh penduduk kampung pisang yang busybody ;

" Cecita, cecita (singkatan, cuba cerita) "

tapi bila cerita ni bagitahu yang kak limah ni gila
aku terus dapat agak Che' Nin tu hantu
ye-lah, kau pernah ke tengok dia cakap dengan bapak dia?
lagi satu si Ayu tu pun aku dah agak dia hantu,
mana la ada ada awek cun yang nak tegur orang tengah malam tepi semak,
sheesh,
kalau aku buat bodoh je.

Apa apa pun tak rugi pun tengok cerita ni,
Tengok tau! Tengok tau! Kalau tak, aku bako rumah kau, siapa setuju angkat tangan mcm usop!



The greatest discovery of my generation is that a human being can alter his life by altering his attitudes of mind - WILLIAM JAMES

No comments: