Monday, March 7, 2011

Aku dah bertunang 5 tahun

Assalamualaikum.

Start aku nak tulis blog, mama panggil suruh pergi kedai.
memandangkan hari nak hujan, so aku drive-lah pergi kedai
( ala, hari tak hujan pun aku bawak gak kereta, ye-lah takkan gadis seperti aku nak berjalan kaki *bunyi macam budak spoil)
balik dari kedai buat sambal belacan
kepada future husband, jangan risau, I dah master buat sambal belacan, (hahahaha) ehem ehem

hari ni aku nak cakap pasal cincin

apehal aku nak cakap pasal cincin ni? adakah aku telah discover satu gua dipenuhi emas dan ingin menjalankan perniagaan menjual cincin? No, no.

Semua orang tahu, kalau orang yang bertunang, perempuan tu akan pakai cincin kat jari dia.
tandanya laki tu dah book perempuan tu-lah
tapi tak bermakna anda tak boleh cuba untuk mengorat perempuan tu
kot kot la teringin nak kena belasah dengan tunang dia
test-lah
lepas tu boleh cerita dalam blog, hahahaha

tapi adakah semua orang yang memakai cincin dah bertunang?

adakah ini bermakna aku telah bertunang sejak F1 tanpa aku sedar
siapakah tunangan yang bertuah itu?
aku kena kahwin paksa?
ohh, tak sangka
seperti drama drama korea yang aku suka tengok
adakah bakal suami aku ialah seorang yang aku benci
( aku mula risau )


hari tu kawan aku datang melawat kat rumah
nampak je tangan aku, terjadi dialog;

S ; wey, kau dah bertunang? (sambil tunjuk cincin dengan keadaan terkejut)
aku ; a'ah, ni cincin tunang sebelah ni cincin kahwin ( aku pakai dua cincin)
S ; ish, ye ke? (muka gelabah takut kena belasah dengan suami aku)

tak sangka aku dia begitu lurus _________________;;

selalu gak aku kena macam ni,
soalan common
kadang kadang aku iye kan aja,
soalan soalan ni buat aku rasa tak sabar pulak nak bertunang
okay-lah, future husband cepat hantar rombongan,
lagi tujuh tahun kita kahwin
( berangan rob patt hantar rombongan )
lalalalalala.

Passion makes the world go round. Love just makes it a safer place - ICE T

2 comments:

Fadh of MAC said...

zatie, nnti jangan lupe hantar kad eh haha

pelangi said...

okay, okay bagi alamat kau! ;P